پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
25 آبان 1398 - 10:17

صهیونیست‌ها و چوخه‌های ترور

رژیم صهیونیستی یکی از بیشترین سوابق را در ترور هدفمند رهبران فلسطینی دارد. بسیاری از رهبران سازمان‌های فلسطینی همچون جهاد اسلامی و حماس توسط دستگاه‌های امنیتی اسرائیل ترور شده‌اند.
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 4414

پایگاه رهنما :

رژیم صهیونیستی یکی از بیشترین سوابق را در ترور هدفمند رهبران فلسطینی دارد. بسیاری از رهبران سازمان‌های فلسطینی همچون جهاد اسلامی و حماس توسط دستگاه‌های امنیتی اسرائیل ترور شده‌اند. دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ترور‌های هدفمند این رژیم را توجیه و آن را در مقابل عملیات‌های انتحاری فلسطینیان تأیید می‌کند. اسرائیل این ترور‌ها را در راستای دفاع از امنیت خود و آنچه مقامات اسرائیلی، جلوگیری از پیش روی تروریست می‌خوانند، می‌داند. دایره این ترور‌ها محدود به سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه نمی‌شود. این رژیم تروریستی در هر نقطه از جهان اگر مبارزی در لیست ترور آن‌ها قرارگرفته باشد را هدف قرار می‌دهند و ابایی هم از این اقدام شنیع خود ندارند و غالباً پس از ترور نیز با یک جمله «که فرد ترور شده امنیت اسرائیل را به مخاطره انداخته بود»، اقدام تروریستی خود را توجیه می‌کنند و سکوت مرگبار مجامع حقوق بشری نیز بر این رفتار صهیونیست‌ها صحه می‌گذارد. تفاوتی برای صهیونیست‌ها نمی‌کند حالا می‌خواهد این مبارز «عبدالعزیز الرنتیسی» از فرماندهان حماس باشد و در هنگام نماز مغرب با چرخ‌بال آپاچی آمریکایی در خدمت صهیونیست‌ها به شهادت برسد یا «عماد مغنیه» حزب‌الله در خارج از سرزمین‌های اشغالی و لبنان در داخل هتل سر به فلک کشیده شده شیخ‌نشین‌های مرتجع عرب در امارات اتفاق بیافتد.
ارابه ترور رژیم صهیونیستی مرز جغرافیایی نمی‌شناسد. یک روز شهریاری، علیمحمدی و احمدی روشن دانشمندان هسته‌ای را در تهران نشانه می‌گیرد و روزی دیگر، مهندس فلسطینی «فادی محمد البطش» عضو حماس را به جرم ساخت و ارتقای پهپاد در مالزی یعنی هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین‌های اشغالی هدف ترور قرار می‌دهد. دوشنبه گذشته بار دیگر ارابه ترور صهیونیست‌ها فعال شد و این بار «بهاء أبوالعطا» از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داد و این شخصیت مبارز و جهادی را به همراه همسرش به شهادت رساند. بلافاصله پس از این ترور، کابینه نتانیاهو که این روز‌ها حالت بیمار در حال مرگ را دارد، تشکیل جلسه داد و نخست‌وزیر این رژیم، با وقاحت تمام اعلام کرد که تصمیم به ترور ابوالعطا از ۱۰ روز پیش‌گرفته شده بود؛ زیرا او خطری برای اسرائیل بود. صهیونیست‌ها که می‌دانند این اقدام تروریستی‌شان هزینه‌ای به‌مراتب بیشتر از گذشته برای آن‌ها دارد، اعلام کردند دور جدید درگیری بین اسرائیل با غزه، احتمالاً زمان‌بر باشد؛ لذا تأکید کردند شهرک‌نشینان صهیونیست باید به دستورات جبهه داخلی گوش کنند، چون احتمال پایان تنش به این زودی‌ها تصور نمی‌رود. تنها در فاصله ۲۷ ساعت پس از ترور این فرمانده شجاع فلسطینی، بیش از ۱۹۰ موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و به اعتراف مقامات صهیونیستی در این فاصله، یک‌میلیون نفر شهرک‌های مسکونی را ترک و از ترس موشک‌های مقاومت، به پناهگاه پناه بردند.
این آغاز ماجراست که اگر چنین نبود، مقامات صهیونیستی در همین روز اول حمله موشکی جریان مقاومت فلسطینی، مصر را واسطه رایزنی قرار نمی‌داد تا از مخمصه و حملات موشکی فلسطینیان جان سالم به درببرند و یا مقامات نظامی آن‌ها با ترس از انتقام گروه‌های فلسطینی نمی‌گفتند که ما خواهان ادامه تنش و جنگ با غزه نیستیم. تجربه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد چنانکه آن‌ها پاسخی در خور در ارتباط با چنین خشونت‌ورزی‌هایی دریافت نکنند، روز به‌روز بر میزان خشونت‌های خود خواهند افزود و این بدان معناست که طی روز‌های آینده نیز باید منتظر مواردی این‌چنینی و بلکه خشن‌تر از آن بود. ترور، بازداشت، شکنجه از رایج‌ترین جنایاتی است که در طول این ۷۰ سال اشغالگری، رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان اعمال داشته است. در مقابل، هرچند تنها سلاح فلسطینیان برای مواجهه با صهیونیست‌ها درگذشته سنگ بود، اما امروز هم مقامات صهیونیستی این را به‌خوبی می‌دانند و هم شهرک‌نشینانی که با اولین شلیک موشک، خانه‌های عنکبوتی خود را ترک و به پناهگاه فرار می‌کنند، می‌دانند که دیگر معادله سنگ در برابر بمب و موشک تغییر کرده و مرگ از رگ گردن به صهیونیست‌ها نزدیک‌تر شده است.

ارسال نظرات